woensdag 25 april 2012

Wandelen - Hillsborough River State Park

Vandaag zitten we om 10:00 uur in de auto, koelbox gevuld, wandelschoenen aan, en warm gekleed, het is nog fris, 66 Farhenheit.. We gaan een wandeltocht maken langs de Hillsborough River.. we nemen de River Rapids Trail !


Hillsborough River State Park We gaan op weg, langemouwen aan want het is fris, de omgeving begint fraai.


Hillsborough River State Park We zien het waterstromen langs de rotsen..


Hillsborough River State Park We zien niet alleen rotsen, er zitten hier hele grote Alligators..


Hillsborough River State Park En de zonaanbidders zijn er natuurlijk ook


Hillsborough River State Park We stuiten op een brug, op de kaart staat 'Stationary Bridge' het water oogt groen/blauw en is machtig helder..


Hillsborough River State Park We steken de Stationary Bridge over, om even te kijken wat er aan de andere kant is..


Hillsborough River State Park Aan de overkant van de oever ligt aan Alligator heerlijk te zonnen, hij kijkt me aan maar meer ook niet.


Hillsborough River State Park Allemachtig wat is het hier een sprookje, water zo helder, stroming, gaaf....


Hillsborough River State Park Samen is leuker dan alleen...


Hillsborough River State Park collage Een overzicht van de dag, half 3 waren we weer 'thuis' we relaxen nog wat aan de pool, ik facetime nog met Pieter. Tegen een uur of zeven rijden we naar TGI, we gaan spareribs eten, ze waren lekker, we nemen nog een heerlijke Vanilla Bean Cheesecake..


We gaan zeker nog een keer terug naar Hillsborough River State Park , om de Florida Trail te doen, maar de River Rapids Trail is zeker een aanrader.. Wat een mooi gebied zeg, en je kunt hier ook nog Kayakken... we komen nog tijd te kort...

22 opmerkingen:

  1. Het was wederom weer gezellig om jullie te spreken via Facetime en wat is Hillsborough State Park mooi !!

    En ja, ik heb tot bedtijd ' op mn handen gezeten '. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een prachtig State Park, we hebben er al veel gezien, maar hier zijn wij nog nooit geweest.
    Een park om te onthouden. Complimenten voor de foto's.

    Groet Christa

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een erg fraai Park Christa, zeker de River Rapid op en neer! lopen!

      Verwijderen
  3. Gaaf zo'n River Walk, heerlijk ontspannend wandelen. Gaat op het lijstje als we nog eens heel lang in Florida zijn ;)
    Die spare ribs moet je toch echt bij Texas Roadhouse proberen hoor.
    Veel plezier vandaag met varen.
    Groetjes
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had het er al met Pieter over, waar eet je toch de lekkerste spare ribs.. gaat op de lijst !

      Verwijderen
  4. Dag lieve Mandy en Rick. Genieten van een heerlijke vakantie, prachtige natuur en wij van jullie foto's. Samen bekijken we het resultaat per paar dagen. Wat een resultaat: de combi fotograaf en geweldige lens. Ton heeft een mooie praktische rugzak gekocht voor de fotospullen. Die zullen jullie wel zien in de winkel. Liefs van ons en gewoon nog even doorgaan met genieten!
    Jenny & Ton

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi plekje weer gevonden ennne...tijd te kort? Da's een heel goed teken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige trail. Maar zelf zou ik deze trail niet snel lopen. Het idee dat ik elk moment oog in oog kan komen te staan met een gator.............brrrr. Ik vind jullie heel dapper.
    Dus blij dat er weer zulke mooie foto's gemaakt zijn, krijg ik er gelukkig toch iets van mee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hebben al heel wat trails gelopen, en ja... we letten altijd op waar we lopen.. vinden het altijd gaaf.

      Verwijderen
  7. Ja mij lijkt het ook eng om van zo dichtbij zo n. Krokodil te zien.....maar op de foto s ziet het er allemaal prachtig uit, laat staan als je er middenin staat he. Geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Agnes, deze wandeling, de rivertrail, is echt eenvoudig hoor langs het water, de zon schijnt s'morgens op de oever aan de overzijde.. Alligators zijn zonaanbidders, ze liggen in het water, of op de zonnige kant.

      Maar ja het kan natuurlijk altijd, we letten altijd heel goed op hoor, Mandy is ook geen super held, maar de trails vind ze leuk.

      Verwijderen
  8. Ik sluit me aan bij Sonja en Agnes, het ziet er super mooi uit maar ik zou dat niet durven. Alec (5 jaar) lijkt me een bijzonder smakelijk hapje voor die grote gator hahaha. Dus maak maar lekker veel van die mooie foto's dan kan ik meegenieten :)
    Have Fun!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou Rick, dat wordt dus geen wandeling deze zomer voor mij...in ieder geval niet samen met Sonja dan ;-)
    Loop je daar nou met gevaar voor eigen leven, of valt het wel mee??
    Ik zou daar in ieder geval wel heen willen, wel met een flinke hoeveelheid muggenspray, maar toch ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marja, je kunt het eens proberen, deze trail is erg fraai en een heel breed wandelpad, wij hebben ons nog nooit onveilig gevoeld, maar doen ook geen gekke dingen.

      Lopen op de paden, en dat is het, we hebben altijd een beetje 'off' op onze armen en benen!

      Verwijderen
  10. PPFFFF DAT WAS GEEN KLEINE JONGEN MAAR HET LIJKT MIJ OOK SUPER GAAF OM TE DOEN,HOU WEL VAN WAT SPANNING,PRACHTIGE FOTO'S WEER;DIT IS IEDERE DAG GENIETEN:toppie.
    kNUFFSS PAPA MAMA EN jOERI

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige foto's. Die trail ziet er fantastisch uit. Ik denk alleen niet dat ik mijn vrouw meekrijg als de krokodillen zo dichtbij liggen. Die vond de wasbeertjes in Kelly Park al eng haha.
    In ieder geval nog heel veel plezier en maak ons blij met jullie prachtige foto's. Wij krijgen er nu al weer zin in.
    Groeten
    fam Riwi

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige foto's weer!
    En dit State Park gaat op mijn wishlist voor volgend jaar ;-)
    Heb dit jaar (1e keer Florida)erg genoten van Blue Spring State Park, en wil volgende keer eigenlijk voornamelijk natuurparken aandoen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. zooooo dat is nog eens mooi wandellen! Had Diesel ook wel lollig gevonden ;)
    Weer prachtige foto's Rick! Jaloersssss....!

    BeantwoordenVerwijderen