zaterdag 27 april 2013

Dag 19: Vertrek uit Orlando - op naar huis.

We staan zo tegen half acht op, Mandy zet koffie, ik neem een kop thee, we nemen ons laatste ontbijt hier. Maken de Publix-fruit op, pakken de laatste spullen in.. het zit er echt op. We nemen de tijd we hoeven pas om half elf naar MCO airport, als het echt tijd is om te gaan lopen we een laatste rondje door het huis of alles wel is ingepakt, doen alle deuren op slot en verlaten de villa.


Image Hosted by ImageShack.us
De rit naar het vliegveld gaat in een ruim halfuur, het is geen drukke ochtend, het wordt wel mooi weer hier.. We rijden naar de parkeergarage van Hertz, er wordt gevraagd of er nog iets aan de auto mankeerde.. nou nee hoor ik zou deze zo weer doen. Wat rijdt de Durango lekker, ik krijg mijn bonnetje en zie dat we ruim 1600 miles hebben gereden deze vakantie.

Dan lopen we naar de overkant, en checken in bij United, we hebben stoel rij 8 voor de kleine vlucht en Stoelrij 20 (exit row ) op de lange vlucht. Dan gaan we door de douane, we zijn er eigenlijk in een zucht doorheen, dan zoeken Mandy en ik een lekkere plek uit op het vliegveld.. nou een lekkere plek. Ik kan zo één twee drie wel een betere plek bedenken maar de vakantie zit erop, en het vliegen is noodzakelijk kwaad voor mij. Mandy haalt nog een koffie en een hete chocolademelk voor mij, zo rond 13:00 u gaan we boarden het vliegtuig zit snel vol en tegen halftwee gaan we al op weg.


Image Hosted by ImageShack.us
Onderweg blijkt er wat vertraging op Newark we kunnen nog niet landen, een kwartier later als gepland landen we op Newark.. het is dan 16;45U en we moeten alweer rond 17:05u boarden voor de vlucht naar Amsterdam. Gelukkig zijn we geland op de C Terminal, en vertrekken we via Gate 86C dat is hink stap sprong hiervandaan. We halen dus nog wat te eten, en 17:15 zijn we bij de Gate en kunnen direct boarden. Na een halfuurtje koppelen we los van de terminal en staan we voor de landingsbaan, en hier staan we met een flink aantal vliegtuigen in de rij om op te stijgen.. het duurt zelfs tot na zeven uur dat we uiteindelijk opstijgen. Na het eten ga ik voor de film 'Jack Reacher" met Tom Cruise, Mandy vermaakt zich met de Ipad en wat lezen. Na de film probeer ik wat te slapen, ik sukkel af en toe wat weg..


Image Hosted by ImageShack.us
In de ochtend naderen we Amsterdam, de luchten zien er prachtig uit.. we landen uiteindelijk ook een uur later als gepland. De koffers ophalen gaat vlot en onze taxi staat ook al klaar een kleine twintig minuten later zijn we weer thuis. Jasper doet al open, we kletsten lekker bij, hij heeft ons gelukkig best gemist. Dan ga ik me even verfrissen om daarna Diesel op te halen, even fris in de auto stappen. Diesel springt over ons heen van blijdschap.. wij niet minder natuurlijk.

We zijn weer helemaal compleet, zo is er aan deze vakantie weer een einde gekomen. Iedereen bedankt voor de leuke reacties, het was elke ochtend weer leuk om te lezen. Tot een volgende keer !!

19 opmerkingen:

  1. Welkom thuis!
    Ik heb genoten van je blog met de mooie foto's.
    Jullie hebben weer een supertijd gehad. Fijn om weer compleet te zijn.
    Tot een volgende keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Welkom thuis weer!
    Back to the basics now;-(
    Grtz.Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Welkom thuis, heb genoten van de blog, bedankt daarvoor!
    Tot een volgende keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Welkom thuis en bedankt voor de verhalen en schitterende foto's!!
    Tot de volgende keer, maar eerst mogen wij.
    Sterkte met de jet-lag!
    Groetjes van Aggie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. het was weer heerlijk om met jullie mee te lezen.
    Tot blogs...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Welkom thuis weer.

    Op naar de kroning van onze nieuwe Koning, jullie en ons Amsterdam is er weer klaar voor.
    We zullen vast weer mooie plaatjes van je zien hopen met voorlopig de laatste Koninginnedag.
    Dank voor jullie leuke blog weer, we hebben elke dag heerlijk genoten.

    Tot de volgende keer weer in september.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Welkom terug in Nederland. We hebben weer genoten van jullie verhalen en mooie foto's.
    Tot de volgende keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Welkom thuis! We hebben weer genoten van de verhalen en vooral de foto's, thanks!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. He jammer dat het altijd weer zo snel voorbij is.
    Bedankt voor hrt meelezen en weer tot een volgende keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Welkom thuis van een mooie vakantie met waanzinnig mooie foto’s weer, het blog was weer ontzettend leuk om te lezen, tot de volgende keer in september maar eerst mogen wij in juni gaan genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Welkom terug in het kleine kikkerlandje. Ik heb weer heerlijk iedere ochtend met een bakkie jullie blog gelezen.
    Gelukkig zijn er nog andere floridafielen die een blog bijhouden de komende weken voordat wij vertrekken. Ik heb mede dankzij jullie weer wat leuke dingen op mijn lijstje gezet. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Rick en Mandy, dank jullie wel dat ik weer heb mee mogen genieten met jullie belevenissen jullie hebben weer een heerlijke tijd gehad
    Welkom thuis en tot een volgende keer
    Grtjes Mineke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Rick en Mandy, dank jullie wel dat ik weer heb mee mogen genieten met jullie belevenissen jullie hebben weer een heerlijke tijd gehad
    Welkom thuis en tot een volgende keer
    Grtjes Mineke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Inmiddels zullen jullie alweer gewend zijn hier in ons kikkerlandje. Ik heb weer genoeten van jullie blog dus graag tot de volgende vakantie. Maar.......gelukkig mogen wij tussendoor ook nog even hahahaha.
    Have Fun!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Welkom thuis. Op naar de volgende vakantie.

    Gr. Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Welkom thuis en bedankt voor het meelezen. Nu zijn wij eerst aan de beurt en daarna jullie weer. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ook ik ben inmiddels thuis (wel met pijnlijke knieen dit keer). Bedankt voor jullie altijd interessante en sympathieke blogs, en tot de volgende keer maar weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. We hebben enorm genoten van jullie mooie blog, bedankt dat we mochten mee genieten van jullie vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen